Luchtfoto haven view camping overzicht

Corona-Virus

Geachte gasten en bezoekers van Resort Marina Oolderhuuske:
Hierbij een update met betrekking tot het Corona virus: 
Alle onderstaande maatregelen hebben veschillende einddata.


Indien u vragen hebt betreffende uw boeking of Corona verzoeken wij u eerst onderstaande tekst zorvuldig te lezen alvorens ons te bellen of te mailen. Momenteel zijn wij overbelast door de vele telefoons en mails. Wij vragen hiervoor uw begrip en geduld.

  1. Nederland laat de grenzen open; wel verplicht de overheid om minimaal 1,5 meter afstand tot ander personen te houden.
  2. Indien iemand de symptomen van Corona heeft, dient hij het Resort te verlaten en thuis 14 dagen in quarantaine te gaan.
  3. Wij mogen van de Nederlandse overheid  het Zwembad / Fitness / Sauna en sanitairunits niet open stellen.
  4. Het Restaurant en de Snackbar zullen naar verwachting openen op 1 juni.
  5. Harbour View heeft speciale openingstijden om broodjes af te halen. 

Camping & Haven:

Resort Marina Oolderhuuske is vanaf 03 April open voor Haven en Camping! Eigen sanitair is noodzakelijk om het Resort te kunnen bezoeken. Voor het gebruik van een Villa, Marina en/of Chalet gelden geen beperkingen. 

Let op! Indien u geen reservering (seizoen/passant) heeft voor haven of camping, vragen wij u het Resort NIET te bezoeken.

  1. Uw bezoekers/gasten zijn niet welkom totdat het restaurant weer geopend wordt. Wij verzoeken u uw sociale contacten uitsluitend te beperken tot u en uw gezin.
  2. Bijeenkomsten en of feestjes zijn op dit moment niet toegestaan.
  3. Wijzigingen in het Nederlandse Corona overheidsbeleid dienen per direct opgevolgd te worden.

Haven & Slipway:

  1. U krijgt toegang tot Resort Marina Oolderhuuske als uw boot ook daadwerkelijk in de haven ligt. Er is geen reden onnodig het Resort te bezoeken, aangezien het restaurant geen gasten mag ontvangen en er geen openbare activiteiten zijn.
  2. De slipway blijft voor niet-haven- en of campinggasten gesloten, met uitzondering voor diegene die een Villa of Marina hebben geboekt.
  3. Wij verzoeken u geen bezoek voor de periode van maatregelen uit te nodigen, maar alleen zelf (met uw gezin / partner) van uw verblijf op ons Resort te genieten.
  4. Werkzaamheden aan uw boot door derden moeten tot een minimum beperkt blijven. Wij willen de contactmomenten met derden zoveel mogelijk beperkt houden. 

Vakantie in Villa/Marina of Chalet:

Voor Gasten die een Villa, Marina of Chalet geboekt hebben; zij zijn van harte welkom en kunnen hun vakantie gewoon genieten. Uiteraard wel met de beperking omtrent het Zwembad. 

Uit COULANCE bieden wij u aan uw vakantie met aankomst tot 1 juli gratis om te boeken naar een latere periode in dit jaar. Dit uiteraard onder voorwaarde dat wij daarvoor ook vrije eenheden ter beschikking hebben. Hiermee volgen wij de regels vastgelegd in de Recron voorwaarden.  

Wij willen u er uitdrukkelijk op wijzen dat wij geen enkele regelgeving vanuit ander landen dienen te volgen. De Nederlandse wet- en regelgeving dient te worden opgevolgd.

Indien u een uitgebreide annuleringsverzekering heeft kunt u enkel deze aanspreken als de overheid maatregelen neemt die uw verblijf onmogelijk maken.

(Dit geld niet voor maatregelen opgelegd door de Duitse – en Belgische regering voor Nederlandse gasten).

Houd U afstand van elkaar. Bij het inchecken verzoeken wij u zoveel mogelijk via de bank uw reissom/ligplaats/seizoenplaats vooraf over te maken of per pin te betalen. 

Bij het inchecken slechts één (1) persoon, die de incheck doorvoert, naar de receptie. Niet met de gehele familie de receptie bezoeken. 

Aan onze receptie staat een voorraad desinfectie spray (CID LINES, ziekenhuis kwaliteit) deze worden door ons tegen een vergoeding verkocht.

Voor zaken die wij niet kunnen beïnvloeden, dragen wij geen verantwoording! 

Beperk uw contact met onze medewerkers tot het meest noodzakelijke, zodat ook wij verschoond blijven van het virus.

Wij sturen medewerkers direct naar huis, indien wij enig symptoom van het virus vast stellen!

 

Team Resort Marina Oolderhuuske

Veelgestelde vragen over het coronavirus (COVID-19)

Kan ik in verband met het Coronavirus nog op vakantie naar Resort Marina Oolderhuuske?
Er is op dit moment geen reden om vakanties te vermijden of af te gelasten. We staan in nauw contact met de lokale instanties (GGD), de brancheorganisatie, de RECRON en gemeenten die ons op de hoogte houden van (lokale) ontwikkelingen omtrent het virus.

Daarnaast dragen we, zoals u gewend bent, zorg voor een goede hygiëne op onze locaties. Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Buiten het lichaam overleeft het virus maar kort. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper besmettingsgevaar. Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en volgen we hierin de adviezen van het RIVM en hebben we extra aandacht voor:

  • Het schoonmaken van de verblijfsruimte en de zogenoemde “handcontactpunten” als lichtknopjes, nachtkastjes en deurklinken/knoppen worden met professionele middelen gereinigd.
  • Het wassen van linnen gebeurt op professionele wijze (temperatuur >60 graden) waardoor virussen niet overleven. 

Kortom; u loopt geen extra risico tijdens uw verblijf en kunt zorgeloos van uw verblijf genieten zolang u zich aan de regels van het RIVM houdt.

Ik heb een vakantie geboekt bij Resort Marina Oolderhuuske, maar in verband met het Coronavirus wil ik mijn vakantie afzeggen. Krijg ik het geld terug?

Nederland en dus ook Resort Marina Oolderhuuske en de Gemeente Roermond zijn niet ‘op slot gezet’ door de rijksoverheid. U kunt dus gewoon op vakantie naar Resort Marina Oolderhuuske. Indien u uw verblijf wilt annuleren vanwege het coronavirus dan kunt u uw verblijfskosten niet terug ontvangen. Hierbij is de annuleringsregeling van de RECRON-voorwaarden van toepassing en dat betekent dat u een deel of het geheel (bij annulering op de dag van de ingangsdatum) van de overeen gekomen prijs zal moeten betalen. Heeft u een vakantie geboekt waarbij de aankomst datum vóór 1 juli is kunt u deze kosteloos omboeken naar een andere periode in 2020. Heeft u daarna geboekt dan gelden de algemene omboekingkosten, uiteraard wordt hier natuurlijk ook het verschil van de nieuwe boeking mee verrekend.

Ik heb het coronavirus en daarom moet ik mijn verblijf bij Resort Marina Oolderhuuske annuleren. Hoe werkt dit?
Indien u een eigen annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u bij uw eigen verzekering informeren over een eventuele vergoeding voor uw annulering. Neemt in dit geval altijd contact met de receptie om uw boeking te annuleren.

Ik heb een vakantie geboekt bij Resort Marina Oolderhuuske  en ik kom uit een gebied waar het coronavirus is uitgebroken. Kan ik de verblijfskosten terug ontvangen?
Nee, u kunt hiervoor uw verblijfskosten niet terug ontvangen zo lang Nederland nog niet ‘op slot wordt gezet’.

Ik zou mijn vakantie graag willen verzetten. Is dat mogelijk?
U kunt uw vakantie uiteraard omboeken naar een andere periode in 2020 wanneer de camping is geopend. Laat u door onze receptionistes informeren naar de kosten van het verplaatsen van uw vakantie. Hebt u een vakantie geboekt met de aankomst datum vóór 31 mei dan kunt u deze kosteloos omboeken naar een andere periode voor het seizoen van 2020. Heeft u daarna geboekt dan gelden de algemene omboekingkosten, uiteraard wordt hier natuurlijk ook het verschil van de nieuwe boeking mee verrekend.

Volgens de Rijksoverheid mogen er geen evenementen worden georganiseerd. Hoe gaat Resort Marina Oolderhuuske hier mee om?
Er zijn geen evenementen gepland op het terrein. Zolang de Coronamaatregelen van kracht zijn zal er geen kinderanimatie worden aangeboden. Daarna zullen wij de adviezen van de Rijksoverheid opvolgen.

Recron-Voorwaarden Toeristische Plaatsen
Recron-Voorwaarden Vakantie verblijven